BİR TATİL GÜNCESİ / KUŞADASI – BODRUM – DALYAN – AKYAKA

Bu yaz rotamız Kuşadası, Bodrum, Dalyan ve Akyaka’ydı.

Bodrum’un denizine, Dalyan’ın caretta carettalarına, Akyaka’nın Orman Kampı’na hayran kaldık…

Tatilin ardından bizi karşılayan yağmur, kasvetli hava ve trafik sayesinde sürümünü güncellediğim genel İstanbul depresyonumdan sanırım yeni yeni kurtulmaya (ya da alışmaya) başlıyorum.

Videomuz da hazır. ♥

Kafamızda net bir planla başlamadık tatile, otel ya da pansiyonda yer ayırtmadık. İzmir’e bilet aldık Aydın’da yaşayan arkadaşlarımızı haber ettik hepsi bu…

İzmir uçuşumuzun ardından arkadaşlarımız bizi alır almaz tatili başlattık ve günü kaçırmamak için Kuşadası’na doğru yola koyulduk. Doğrusu Kuşadası daha önce de gittiğim ama hiç sevemediğim bir yer.

Kuşadası / Adaland

Arkadaşlarımızın isteği üzerine Adaland diye bir aquapark’a gittik. Ben bu tarz havuz parklarını pek sevmiyorum, biraz gereksiz geliyor. Bu yüzden fazla kaydırak denemedim. Ancak sanırım en güzeli videoda da yer alan slide&fly dedikleri kaydıraktı. Gerçekten inanılmaz yükseliyorsun ve sudan çıktığında her tarafının acıdığını hissediyosun. Bir de her kaydırakta özellikle en aksiyonlularda inanılmaz bir sıra var, sıcakta işkence gibi.

Buraya giriş kişi başı 70tl. Girişte size bir kart veriyorlar yeme-içme için yükleme yapmak zorundasınız, eğer içinde para kalırsa geri alamıyorsun. Birtakım çakallıklar yani…

Şirince / Kıvırcık Şarap Evi

Kuşadası’na kadar gelmişken Şirince’yi görmesek olmazdı. Burası tamamen pazarlama üzerine kurulu bir yer gibi geldi bana. Anladığım kadarıyla bir şeyler satmayanı dövüyorlar, her yer dükkan.

Biz amacımıza ulaştık, çok tatlı bir dükkandan, Kıvırcık Şarap Evi’nden çok güzel şaraplar aldık. Özellikle kavun şarabına bayıldık, sahibi de çok tatlı bir adamdı, her türlü şarabı bize tattırdı, çerez ikram etti. Üstelik her yere gönderim yapıyorlarmış.

Kıvırcık Şarap Evi

Bodrum // Camel Beach

Ertesi gün Bodrum’a doğru yola çıktık. Benim Bodrum’a ilk gidişimdi, vardığımızda trafiği, kalabalığından dolayı biraz hayal kırıklığına uğradım açıkcası ama Camel Beach’e (Kargı Koyu da deniliyor) vardığımızda denizin güzelliği tüm o hayal kırıklığını aldı götürdü. İncecik kumu, serin suyu muhteşemdi. Burada birçok işletme bulunuyor. Sanırım tüm işletmetlerde sistem aynı, girişte 30tl veriyorsunuz size 30tl’lik fiş veriyorlar ve bu fişle yiyip içebiliyorsunuz. Tekne turları arada burada mola veriyor, işte o zaman birden kalabalık oluyor, gittiklerinde ise sakin, huzurlu bir yere dönüşüyor.

Bodrum // Dükkan No:10

Rakı, balık yapılabilecek güzel bir yer ararken Foursquare’in önerisi ile Dükkan’ı bulduk. Küçücük bir bahçesi, birbirinden lezzetli mezeleri, bir de çok tatlı sahibi Gül Hanım burayı çok sevmemize neden oldu. Mezeler gerçekten çok çeşitli hem de her biri başka mekanlarda tattıklarımdan çok farklıydı. Kırlangıç balığı ve barbun da inanılmaz güzeldi. Gül Hanım küçük ikramları ile bizi mutlu etti, hoş sohbeti ile de güzel bir akşam geçirmemizi sağladı. Kesinlikle tavsiye ediyoruz.

#bodrum #neyesekneiçsek #tayfungül #meyhane #evimizeviniz #islibalık #mezeler #balik #kalamar #ahtapot # adliyesokak5 #sevgi

Dukkan No10 (@dukkanno10) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()

Bodrum // Yahşi Beach

Ortakent’te bulunan Yahşi Beach de yol üzerinde bulup girdiğimiz bir plaj. Bu plaj taşlı ancak denizde biraz ilerlediğinizde dibi kum. Biz gittiğimizde hafif dalgalı bir denizi vardı ancak akşamüstü dümdüz oldu. Sanırım her zaman dalgalıymış. Bayram tatilinden önce gittiğimiz için mi bilmiyorum ama inanılmaz sakin ve sessizdi. Çok huzurlu bir gün geçirdik.

Yahşi Beach

Yahşi Beach – Suyun Güzelliği

Dalyan

Bir sonraki durağımız Dalyan’dı. Buraya daha önce gelmediğim için kendime kızdım. Caretta carettalar burayı tercih etmekte haklılar, inanılmaz bir doğası var.

Dalyan Kamping

Konaklama olarak Dalyan Kamping‘i tercih ettik. Burada bungalovlar, çadır alanı, karavan alanı ve bizim tercih ettiğimiz taş bungalovlar yer alıyor. Çok büyük değil, küçücük bir alanda kurulu, şirinlerin köyü gibi bir yer burası. 4 kişi taş ev için gecelik 200tl gibi bir ücret ödedik.

Dalyan Kamping - Taş Bungalov
Dalyan Kamping – Taş Bungalov

Dalyan Kamping, Kral Mezarları’nın hemen karşısında, Dalyan gölünün kenarında. İztuzu Plajı’na gitmek isteyenler için buradan tekneler kalkıyor. Ayrıca bizim de son gün katıldığımız tekne turları da buradan kalkıyor.

Dalyan Tekne Turu

Tekne turu kişi başı 35tl ama kimseye önermem. Sandaldan biraz hallice bir tekne, öncelikle İztuzu Plajı’na götürüyor, burada 2 saat geçiriyorsunuz. Dönüşte 15tl vererek buranın meşhur mavi yengecinden tadabiliyorsunuz ki bence denenmeli, yemesi güç olsa da çok lezzetli. Buradan sonra yemek için göl kenarında bir yerde duruyor, açık büfe köfte, balık, tavuk ve salata çeşitleri bulunuyor. Tavuk ve balığı deneyenler hiç memnun kalmadı, köfte ise idare ederdi. Yemekten sonra ekstra ücretli çamur banyosu vardı ama biz katılmadık, onun yerine teknede vakit geçirdik. Ardından Köyceğiz gölünde 15 dakikalık bir yüzme molası veriyor. Yani aslında biz bol yüzmeli bir tur bekliyorduk hiç öyle olmadı, zamanımızın çoğu yüksek sesli saçma müzikler eşliğinde yolda geçti.

Tekne turu dışında tüm vaktimizi İztuzu’nda geçirdik. Bir uçtan diğer uca kocaman bir kumsal, arkada yükselen dağlar şahaneydi…

İztuzu Plajı

Dalyan / Twinbros Food & Drink

Dalyan’da iki gece konakladık. Bir akşam yemeğini Dalyan Kamping’te mangalımızı yakıp kendi soframızı kurup keyifli bir şekilde geçirdik. Bir akşam da merkezde göl kenarında bulunan Twinbros Food & Drink‘i tercih ettik. Her çeşitin bulunduğu zengin bir menüsü var, fiyatlar normal, yemekler lezzetli ve sahibi de oldukça ilgiliydi. Ben Twinbros Burger’ı denedim, hamburger ekmeği yerine pancake kullanmışlardı, eti de oldukça lezzetliydi.

Twinbros Burger

Dalyan / Nar Danesi

Dalyan’dan ayrılmadan önce arkadaşımın tavsiyesi üzerine İztuzu yolunda bulunan Nar Danesi’nde nefis bir kahvaltı yaptık. Karşısında nar ağaçları bulunan, yan tarafı sera olan, her şeyin organik olduğu çok tatlı bir mekan burası. Gözlemeleri, doğal reçelleri, tazecik domates, salatalıkları her şey o kadar lezzetliydi ki bu kahvaltıya bayıldık. Fiyatlar da inanılmaz uygundu.

Nar Danesi

Akyaka Kamp

Tatilimizin son durağı Akyaka’ydı. Burada Akyaka Kamp‘ta Kagir evlerinde konakladık. 4 kişi için evin fiyatı 225tl’ydi. Ormanın içinde çok sakin ve huzurlu bir yer.

Akyaka Orman Kampı’nda bulunan küçük alanlarda ve kampın biraz ilerisinde bulunan Çınar Plajı’nda denize girdik. Burada deniz soğuk akıntısı nedeniyle yer yer buz gibi ancak manzarası süper, denizi temiz. Belki tek sıkıntısı arılar olabilir.

Akyaka / Gökova Tekne Turu

Akyaka’daki son günümüzü de Gökova tekne turu ile geçirdik. İşte bu tur tam aradığım turdu. Sedir Adası, Sualtı Mağaraları, Zeytinli Koyu ama özellikle Lacivert Koyu muhteşemdi. Her bir durakta hareket edene kadar sudan çıkmadık. Üstelik tekne kaydıraklıydı, ilk defa böyle bir tekneye denk geldim ama çok eğlenceliymiş. Yemekleri de fena değildi diyelim.

Kesinlikle tavsiye ederim ancak müziksiz turu tercih etmediğimize biraz pişman olduk. Bir dahaki sefere kesinlikle müziksiz tur diyorum.

Mutluluk.

Bu arada videoyu ve fotoğrafların çoğunu Polaroid Cube Plus ile çektim. İnceleme yazımı okumak isterseniz: POLAROİD CUBE PLUS